Rögle klara.

Ja verkar som Rögle är klara för elitserien nästa säsong. Tyvärr kunde jag inte följa någon sport igår, jobbar EM. Såg på nätet att Balrog drog det längst mot WIC, nu blir det lite nerv iaf.
Svar på frågan om Saik 09/10.
Alla lag i regionen har någon gång tagit ett kliv upp i serie systemet. Det är klart att saik kan det oxå. Låt säga att chirran, jonny l, örjan och många egna produkter hitta suget och ställer upp en hel säsong, ja självklart kan dom gå upp även om man tappar någon gubbe. Men är folk sugna? eller ska man satsa på dom yngre? Jag och josef har under åren lämnat ifrån oss mellan 20-25 spelare födda mellan 1988-92 till seniorerna. Var är dom idag? Klart att en del slutar helt, men ut med hakan och säg att det går inte bänka en som tränar jämt och matcha en som inte tränat alls. Alla tar inte en plats som junior men får du inte känna på det, ja då kommer du aldrig att ha chans på en plats. Känslan har smugit på att fan vi har chans på en toppplacering och så plockar man in en gubbe just för den matchen och bänkar någon annan.

Det är ju faktiskt bättre att ligga i mitten av serien något år spela ihop ett ungt och lovande lag titta på Horsby och sen lägga in stöten och ta ett kliv upp. Det andra känns ju som självmål eller som att skjuta sig själv i foten. Stefan och ängberg har gjort ett otrioligt arbete och en 2:P i div6 och en 3:P i år i div5 är mycket bra. Men tittar vi neråt i åldern vad kommer då upp närmast? Jo mini-ängberg 14 år. det är allt. Då är vi snart där vi var för något år sedan. Juniorena får ingen speltid, och lägger av. Killarna som bara kan tänka sig att hoppa in när det passar utan att behöva träna. Och inget underifrån på 3-5 år. Om det nu är så att några gubbar inte tänker spela i Saik nästa säsong, visst helt ok. Men då får man sätta målen utifrån det och kanske säga med det matrialet vi har nu siktar vi på en 5-6 plats.

Tittar vi på nästa säsong då. Jag blir inte förvånad om Saik hamnar i södra då. södra var ett par lag mindre förra året och Rydboholm får inte ha något U-lag heller tror jag. Känslan var ändå att norra var bättre lag och tuffare motstånd. Det kan ju ändra sig och man vet ju inte nu vilka lag som anmäler sig heller. Men om det blir så tror jag Saik har större chans där än i norra.

Kommentarer
Postat av: Zlatan

Visst har du rätt i mycket av det du säger. Jag tror dock att det är svårt att motivera dom spelarna som ändå vill avancera i seriesystemet att spela kvar om ambitionen är att spela in mycket nytt folk och sikta på en 5-6 plats. Kan ju bara tala för mig själv men om Saik i nuläget skulle gå ut och säga så, då hade det varit svårare att motivera sig för en fortsättning. :(



Jag vill vinna varje match, avancera i serierna!

2009-04-05 @ 10:42:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0