Framtids vision.

Vilket är viktigast. Att ha spelare eller ledare? Klart man måste ha spelare, men har man inga ledare ja då har man heller inget lag så är det. Men varför är det så svårt att få ledare till bandyn då? Jag tror att en orsak kan vara att man som förälder kan tycka att det där med innebandy kan jag inget om. Jo så tänkte jag oxå för 7 år sedan när jag börja. Men jag har lärt mig på vägen och fått hjälp och tips. Och titta idag, innebandy nörd. Men om man fick tag i, lått säga 3-5 föräldrar  till varje lag. Ja då skulle det nog inte kännas så tungt eller ensamt. Det är ju väldigt tråkigt att vi säsongen 08/09 ser en minskning av både spelare och ledare. Vi tappar spelare vid 13-14 års åldern, det är ju då man verkligen ska satsa på dom. Har vi heller ingen ledarstab runt laget ja då är det lätt att laget bara försvinner helt.

Man kan säga att på senare år har vi lagt oss på en 3plats i regionen när det gäller ungdomsinnebandyn, och där ska vi vara. IBK Alingsås och Wårgårda IBK ligger främst tycker jag och sen kommer Saik. Och utan övrig ranking har vi IBF Horsby, Långared, Nossebro och Säven. Smedjan har ingen U verksamhet och Östadkulle/noltorp la ner hela sin verksamhet för ett par år sen. Jag tycker att det är bra gjort av oss som inte har så många invånare att ändå lyckas hålla på i jag tror det är 11 år nu.

Ska vi i framtiden ha en senior verksamhet som inte bara består av spelare utifrån. Och ett lag som duger till så måste vi börja i rätt ända. Barn och ungdomsbandyn måste få bättre snurr. Drömmen är ju att ha ett lag i varje åldersgrupp 6-16 år. och minst ett tjejlag eller mer. Men hur gör vi då för att nå dit? Jo få upp ett intresse för bandyn i bygden. Det ska vara roligt att gå och se herr bandy för hela familjen. Och där har herrarna lite att jobba på. Och om vi får publik i olika åldrar att komma och kolla så kanske det blir lättare att starta upp lag i åldern 6-7 år. Jag menar att om både barnen och mamma/pappa tycker att detta med IB är något roligt så kanske dom är med och startar upp nya lag. 

Och hur tråkigt det än må vara, så måste senior spelarna hjälpa till med ungdomsbandyn. Dom måste fatta att det är för framtiden. Det finns ingen som är en så stor stjärna att han skulle slippa det. Jag vet att lag ända upp i superligan har inskrivet i sina kontrakt att dom ska vara nere på ett visst antal träningar för ung,lagen. Kan Magnus Svensson i WIC så kan alla i Saik dra sitt strå till stacken oxå. Alla måste fatta att om jag gör den grejen där så avlastar jag någon annan.
Och övrigt med herr är ju att det alltid ska vara så jävla svårt att få folk till kiosken. Den enda grej vi tjänar pengar på. Jag vet att det inte går att jämföra Saik och Warberg. Men om dom har 80 friviliga på sina hemmamatcher så måste väll Saik ändå kunna ha 2 st till kiosken? Jag har ju som sagt hållit på med detta i 7 år nu. Det har varit olika ordförande och ledare men det har allti varit 2-3 st som dragit runt hela sektionen från knatte till herr.Vi måste börja fatta att vi utvecklas inte mer om vi håller den här nivån, så är det bara. Så du/ni som kan tänka er att hjälpa till eller ställa upp hör av er till sektionsstyrelsen. Så vi ihop kan ta nästa steg framåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0